Feriebolig i Palinuro i Campania

Residence Trivento

Gruppe 2 Gruppe 1

Residence Trivento er ikke tilgjengelig for øyeblikket
Residence Trivento er ikke en del av In-Italias program for øyeblikket. Men frykt ikke, det er mye annet flott du kan velge mellom.

Vi har derfor funnet frem disse feriehusene i samme område til deg:

>> Se flere alternativer her

>> Les mer om ferie til Palinuro her
Kun opphold
+Fly & opphold
Nyhet
Voksne
Barn
Alder på barn på hjemreisetidspunktet
Rom / leilighet 1
Flere søkemuligheter
Henter innhold

Nyt ferielivet i det grønne midt i Nasjonalparken Cilento - som også befinner seg på UNESCOs verdensarvliste. I dette vernede området finner dere krystallklart vann, vill natur og et avslappet tempo. De nærmeste sand- og rullesteinsstrendene er mellom 1 til 2 km fra leilighetene.

La feriedagene begynne

Residence Trivento består av et idrettssenter og to klynger med et- og toetasjers villaer. I idrettssenteret finner dere ikke bare ett, men to svømmebasseng på henholdsvis 12,5 x 25 m og 6 x 11,5 m, og området rundt er fullt utstyrt med parasoller og solsenger, boccia-baner, bordtennis og opplyste tennisbaner. Ellers finner dere også et internet-point med Wi-Fi-tilgang, og i resepsjonen hjelper de dere mer enn gjerne med å arrangere utflukter og dykkerkurs. Bestill solsenger og parasoller på stranden, samt transport til og fra (kun i høysesongen, se priser nedenfor). På kveldene er det underholdning og feiringer, og fra sent i juni til tidlig i september kan barna ta del i barneklubben (5 til 10 år).

Les mer om Residence Trivento

Bo behagelig med eget uteområde

Leilighetene i gruppe 1 ligger opptil 250 meter fra idrettsentret, mens leilighetene i gruppe 2 ligger ca 850 meter fra sentret. Det er her snakk om leiligheter med panoramisk utsikt, egen inngang, stor terrasse eller gårdshage med hagemøbler. Alle leilighetene har kjøkkenkrok i stuen og bad med dusj.

Bestill deres familievennlige ferieparadis i Nasjonalparken

Se frem til solrike og begivenhetsrike dager ved bassenget eller på stranden med et opphold på Residence Trivento. Dra på spennende utflukter til de andre kystbyene i Cilento, og nyt de vakre utsiktene som preget den frodige Nasjonalparken. Spør gjerne en av våre erfarne feriekonsulenter om tips og hjelp til å bestille ferien deres her.

Les om leilighetene på Residence Trivento

Sjul teksten

Gjesteanmeldelser av Residence Trivento

Les personlige anmeldelser av Residence Trivento som ligger i Campania. Bedømmelsene av ferieboligen er skrevet av gjester som har reist med In-Italia. Samtlige anmeldelser er naturligvis usensurerte slik at du får en ærlig beskrivelse og anmeldelse av Residence Trivento. I tillegg til vurdering av selve ferieboligen kan du også få gode tips fra gjestene våre om emner som utflukter, restauranter, severdigheter, strender, lokal transport og mye mer.

Se alle 3 anmeldelser fra Residence Trivento

Mye kjekt for barna

Positivt: Anlegget var svært velstelt og det store bassenget var veldig fint. Hver ettermiddag var det aktiviteter ved bassenget, noe barna våre på 10 og 12 satte stor pris på. For aktive barn er dette er kjempebra sted; det er tennisbane, bordtennis og en (om enn litt sliten) fotballbane. Personalet var svært vennlig og hjelpsomt. Det bodde nesten bare italienere på hotellet, noe vi synes var kjekt, god stemning blant gjestene! Vi hadde en fantastisk utsikt fra leiligheten vår og nøt å spise måltidene ute på den store terrassen. Leiligheten var enkel, men hel og ren. Hotellets restaurant var helt ok, men vi spiste der bare en gang ettersom et av barna våre er glutenintolerant og de egentlig ikke hadde noe som passet.

Mindre bra: Vi bodde i område 2 og varmen og de svært bratte bakkene dit gjorde at vi mer eller mindre var tvunget til å ta bilen til bassenget. (Men roen og utsikten var bedre i område 2 så jeg ville fortsatt valgt dette om jeg skulle bo her igjen). I In-Italias tekst står det at alle leilighetene har fin utsikt, men det stemmer ikke. Vi fikk først en ganske trist og mørk leilighet helt uten utsikt, men vi spurte og fikk bytte til en kanonleilighet.

Bedømmelse av Residence Trivento

Ingunn og Terje fra Oslo i Norge boede på Residence Trivento i Palinuro fra d. 14. til d. 28. juli 2007.

Vi ankom etter klokken tolv på natten og hadde problemer med å finne frem til anlegget, siden det ikke står noe skilt. Fra en tidligere gjestsomtale på In-Italia sin web-side hadde vi sett at man skulle ta av ved pizza-restauranten, og det var det som hjalp oss på rettvei, men heller ikke mer. Heldigvis var det to vennlige eldre lokale
ektepar som kjørte foran oss i stupmørket slik at vi fant frem til resepsjonsområdet.

Neste morgen dro vi til supermarkedet nede ved hovedveien. Det var bra og hadde også et veldig godt utvalg av skinker og oster, så der hadde vi en handletur hver morgen.
Ferske rundstykker og brød hadde de også, og verdensbeste tomater fikk vi hos grønnsakhandleren vis-a-vis. Leiligheten var heltgrei, selv om vi dessverre ikke fikk den havutsikten vi hadde håpet på (medmindre vi sto på tå....). Vi bodde øverst i anlegget og utsikten var fantastisk for dem som hadde den, men frokost-terrassen vår fungerte denogså, og vi var veldig glade for å ha nettene på et så stille og uforstyrretsted. Bildene fra In-Italia viste et stort bassengområde og det var viktig for oss som hadde med oss en 12-åring og en 14-åring. At det fantes aktivitetsledere som dro igang konkurranser og leker hver ettermiddag hadde vi ikke oppfattet av omtalen. Både de ansatte i resepsjonen og fritidslederne var vennlige og serviceminded, til og med vår eldste på 19 år
syntes det var hyggelig å være med. Strendene var også fine, og den som er i retning Pisciotta syntes vi virket best, men vi endte faktisk opp med å
bruke bassenget på Residence Trivento, etter sterkt påtrykk fra våre yngste.Byen Palinuro består hovedsakelig av to gater og det tar ca. 10 minutter å kjøre dit, det vil si at man er nokså avhengig av bil for å komme ut og spise. Vi syntes at "Luna Rosso" var det stedet hvor vi spiste best. Var faktisk overrasket over italienernes store konsum av pizza som kunne bestilles i metervis!

Camerota er hyggelig og genuint italiensk. Kjør til toppen og parker på det lille torget. Stille og rolig med smale smug og ingen butikker med oppblåsbare badeleker. Marina de Camerota ligger nede ved sjøen, ca. 5-10 minuttes kjøring nedover til sjøen og er mer "by". Både fra Marina de Camerota og Palinuro går turer med båt til hulene langs kysten, og den er vel verd å ta. Båtturer også til strender/øyer lengre bort hvor man kan være hele dagen og bli hentet igjen på ettermiddagen.

Vi hadde planlagt en tur til Pompei. Kjørte først til de gamle ruinene fra den greske kolonien i det som da het Posidonia (nå Paestum). Best bevarte
greske ruiner noe sted, inkludert i Hellas. Fantastiske templer og et museum som viser utrolig godt bevarte gjenstander fra utgravningene. Det var vel verdt et besøk selv om temperaturen var 40 grader da vi dro derfra. I Pompei hadde vi bestilt hotel Forum som lå like over gaten for utravningsområdet. Bra hotel med air-condition og hyggelig hage hvor frokosten ble servert. Fikk også tips om restaurant på kvelden hvor vispiste en deilig middag - i air-condition. Deilig etter en veldig varm dag!
Pompei må bare oppleves og vi var tidlig oppe og brukte dagen frem til tidlig ettermiddag der. Hjemturen la vi over fjellene. Absolutt en tur vi
anbefaler. Fantastisk natur og bebyggelse som klamrer seg til fjellsiden. Nedstigningen til Amalfi også en opplevelse, og bilturen langs kysten
likeså, men veldig smale veier med mye trafikk. Vi var glade for å være
tilbake til Residence Trivento og freden og roen der. De siste dagene passet vi på å benytte oss av bassengområdet midt på dagen. Vi bestilte en
sandwich e.l. til lunch fra baren og hadde bassenget så og si for oss selv. Klokken fire var aktivitetene igang igjen. Italienerne kom ofte ikke før i
seks-tiden, og da var vi klar for å dra hjem og ha en pause før middag. Det hadde vært ønskelig med flere spisemuligheter i gå-avstand, men ellers var
vi godt fornøyd med vårt opphold.

Yolanda og vennerne fra Haslum i Norge holdt ferie på Residence Trivento fra d. 31. august til d. 21. september 2002. Yolanda sendte os billeder og en flot beskrivelse af hendes ferie:

Palinuro valgte vi med omhu og mye detektivt arbeid. Vi var meget slitne og skulle ha fred, pent landskap rundt oss, flott utsikt fra leiligheten, pittoreske, tomme strender og varmt vann i sjøen. Helst heller ingen høylydte tyskere. Dette - og mye mer til - fikk vi på Residenze Trivento i Palinuro.
Vi ankom ved 8-tiden på kvelden, i pøsregn, slitne etter den lange turen på smale, bratte og kronglete ankomstveier. Foran Residenze satt det en overivrig, mørkhudet representant for anlegget og tok imot gjester. Med stor entusiasme i stemmen "angrep" han meg på tysk. Gjennom skvisede tenner svarte jeg på italiensk - vi er fra Norge. Det gjorde sitt.
Snart kom innehaveren, Il  signor Celentano (ikke Adriano) satt seg på sin skuter og vi kjørte oppover. Residenze Trivento består av tre enheter. I hoveddelen finnes det resepsjon, stort, koselig svømmebasseng, tennisbane(som er gratis), bordtennisbord, stort Tv, og en liten scene med bar ved siden av, hvor det ble servert en av de beste cappuccino i byen. 750 meter ovenfor, ligger utsiktsleilighetene i en bungalowbebyggelse. Residenze Trivento ligger i en oase av grønt : Palmer, bambusbusker, kaktuser og blomster.
IL signor Celentano åpnet en frontleilighet. Jeg gikk ikke inn, men begynte å gjøre akrobatiske øvelser for å finne en åpning i den grønne veggen, slik at vi kunne sitte på verandaen og nytte utsikten, som var der, men totalt tildekket av svare palmer. Il signor Celentano skjønte med en gang hva jeg var ute etter, han gikk til nabobungalowen og åpnet en annen leilighet på siden. Den var ikke så flott, men utsikten var der. Jeg ga meg ikke og pekte på en drømmeleilighet med deeeen utsikten. Nei, den var nok opptatt, men jeg var jo desperat og spurte : "La prossima settimana ? " Det var da ingen problem, fra neste uke kunne jeg ha den. Vi skulle jo vare der i tre uker. Slik begynte en av våre beste ferier i Italia.

De første dagene kunne vi ikke se noen i den drømmeleiligheten. Vi begynte å lure... Men så viste det seg at der bodde en ung mann av ukjent nasjonalitet, hvis dagsrytme så slik ut: han stod opp, parkerte seg i noen minutter på veranda mens han røkte en sigarett og blikket hans vandret et sted bak horisonten, så tok han ryggsekken og gikk. Han kom alltid meget sent fordi om kvelden så vi ham aldri. Leiligheten stod praktisk talt tom hele dagen....., alle dagene...
Et par dager senere kom det to unge mennesker - sesongansatte - for å spørre om alt var bra i leiligheten og om vi manglet noe. Vi takket og sa at alt var utmerket. Til og med var det ingen problem med tette rør under hele oppholdet, noe som skjer hyppig i Italia. Leilighetene er utstyrt i safeboksene, slik at man ikke trenger å bekymre seg for passene, smykkene og pengene.
Roberta i resepsjonen snakker både meget godt tysk og engelsk, igjen noe høyst utypisk på sånne steder og er meget profesjonell i nordeuropeisk målestokk - behjelpelig, fleksibel og ikke innpåsliten. Hun hilste på oss ved å spørre: skal jeg snakke tysk eller engelsk ? Det likte jeg godt. Helst italiensk, ellers engelsk - repliserte jeg.
Palinuro ligger i Parco Nazionale del Cilento, et vakkert, litt vilt fjellandskap med få landsbyer. Det er mange strender å velge mellom, spesielt på veien til Marina di Camerota. Vis a vis Residenzen finnes det en liten strand med en vakker Arco Naturale (bueformet klippe), men etter klokka17-ten forsvinner sola fra stranden. Informasjon for svømmeelskere - fra den stranden kan man ta lengre svømmeturer til grotter, som det er mange av i området.

Like ved anlegget ligger det "Arcade"-ristorante med meget bra priser og god mat. Vi har dessverre aldri utforsket også nærliggende Pizzeria Trivento. Den virket ikke tiltrekkende. Forresten, det er godt å merke seg denne pizzeria fordi det finnes ingen skilting til Residenze, men svinger man fra hovedveien til pizzeria og kjører på en grus vei litt videre, kommer man til anlegget.
Når det gjelder restauranter, så er de godt beskrevet i de fleste reiseguidene, men der finnes et par til, som ikke er nevnt. Spesielt anbefaler vi en, som lokal befolkning setter pris på, som ellers vil vi ikke legge merke til p.g.a. utseende og beliggenhet. Det er en brun brakke på venstre siden av veien i retning Marina di Camerota, på høyden med strand nr 3 eller 4. Den heter "Western" og er meget godt. Vi har oppdaget den for sent for å kunne benytte oss av det flere ganger.
Hva gjelder vinene, så er de lokale bordvinene sånt midt på tre, men for hvitvinelskere anbefaler vi frizzante på de fleste restauranter.
Den billigste butikken er Alvi, men der finnes det ikke grønnsaker, noe som er uten betydning, fordi prisene på frukt og grønt varierer svart lite fra sted til sted. Den beste butikken for grønsakene er Sigma, utenom selvfølgelig Mercato, som finnes i Palinuro på tirsdager og på fredager i Marina di Camerota, bare noen kilometer unna.
De som liker å reise og se vil sikkert glede seg å høre at den kjente Amalfi-kysten er mulig å besøke på en dag. Italienerne sier at man ikke kan dø uten å se Costiera Amalfitana. Da må man tidlig av gåre, men man reker også på veien til å stoppe og kikke på fortidsminner i Paestum - angivelig de best bevarte greske templene i Europa. Helst prøv å la være å spise der - det trenger ikke å være en helt behaglig opplevelse, som i tillegg tar meget lang tid ( den har man ikke denne dagen) og ikke minst koster mye.
Hvis man er blitt sliten av overurbanisert og overbefolket Amalfi-kysten, så er det bare å ta en tur sørover fra Palinuro, langs kysten til Basilicata. Der kan man være helt alene med den herlige naturen, " untouched by human hand" og med mange klipper. Men ikke la deg friste av reiseguidene med storslåtte beskrivelser av Maratea ( Basilicastas eneste by ved  Det Tirrhenske hav ), du vil ikke tilbringe feriene dine der eller i de andre små, sovende landsbyene ved havet. Jeg tror ikke at du vil være begiestret over å ligge på en liten stripe med nesten sort sand. Mange strender ser slik ut, men ikke alle.
Og for all del ikke dra til hovedstaden Potenza, med mindre du aldri har sett rotter. Da er det bare å fine veien til den triste og meget fattige gamlebyen (ikke lett) og ikke bli affisert av tiggere som angriper deg hver gang du stopper ved trafikklys.
Men derimot har du litt tid og vil du ta med deg en opplevelse for resten av livet, ta en tur til Matera, som ligger innenlands i Basilicata og som jeg kaller for en steinby. Boligene heter Sassi og er hogd ut i fjellet på flere etasjer i byens fundament med labyrinter og grotter. I 1993 ble de tatt opp på UNESCOs liste over verdens kultur-og naturarv. Når man står der og ser på den spesielle bebyggelsen, så er det nesten umulig å tro at bare for 30 år siden bodde der fortsatt mennesker. Det var nok de fattigste, men allikevel.
Til Palinuro vil vi nok tilbake når vi igjen får behov for pause fra strev og mas til den storslåtte naturen, til det varme vannet (26, 27 grader) og folketomme strender, men da må det igjen være i september.